Шинэ мэдээ

АСЕАН-ы орнууд хил дамнасан цахим худалдааг дэмжих гэрээнд гарын үсэг зуржээ42 минут 2 секундын өмнөИстанбулын марафонд Кенийн тамирчид тэргүүллээ1 цаг 3 минутын өмнөОДДЫН ӨВЧИН инээдмийн жүжгийн нээлт энэ сарын 15-нд болно11 сар 12. 16:45Могадишу хотод халдлага болсны улмаас 50 гаруй хүн амиа алджээ11 сар 12. 12:19Арми хоорондын тогтвортой харилцааг хөгжүүлэхийг дэмжжээ11 сар 12. 9:27Тагнуулын дуулиан шуугиантай холбогдуулан Австрид эсэргүүцлээ илэрхийлжээ11 сар 12. 9:24Ким Жөн Ун анхны хөрөг зургаа зуруулжээ11 сар 9. 12:12Нарны системээс олдсон объект харь гарагийн төхөөрөмж байж магадгүй11 сар 9. 12:11Ариана Гранде оны эмэгтэй болжээ11 сар 9. 11:53АНУ-ыг зорьж буй цагаачдын 3000 гаруй нь Мексикт түр оршин суух эрх хүсчээ11 сар 9. 11:51"Гацуурт" ХХК-ийн захирал Л.Чинбат мэдэгдэл гаргалаа11 сар 7. 9:57Эрдэнэтийг цогц үйлдвэрлэлийн хот болгох үйлсэд залуус нэгдлээ11 сар 6. 16:07АН-ын гишүүд С.Эрдэнийг намын даргын ажлаа өгөхийг шаарджээ11 сар 6. 15:59Н.Дэмбэрэл: МАН ганц сүхээр эхлээгүй, мэдээж ганц сүхээр ч дуусахгүй11 сар 6. 15:25Америк-Хятадын яриа хэлцээний хоёр дахь шатыг энэ долоо хоногт зохион байгуулна11 сар 6. 14:32АШУҮИС 2024 он гэхэд Ази номхон далайн бүсийн шилдэг 100 сургуульд багтах зорилт тавьж ажиллаж байна11 сар 6. 12:41Т.Бадамжунай "уснаас хуурай гарч" Б.Батзориг улс төрийн "үхдэл" боллоо11 сар 6. 11:16“Amazon” компани шинэ төв байраа Вашингтонд нээж магадгүй11 сар 6. 9:49Хасан Роухани: Иран АНУ-ын хоригийг үл харгалзан газрын тосоо худалдсаар байх болно11 сар 6. 9:44Дмитрий Медведев Шанхай хотод хүрэлцэн очжээ11 сар 6. 9:29Б.Баярсайхан: УИХ гишүүн зээл авах эрх нь нээлттэй. Хуулиараа хориглоогүй шүү дээ11 сар 5. 16:09Багахангай дүүргийн МАН хурлаа хийж, дарга шинэ гишүүдээ сонголоо11 сар 5. 11:14Ганьсу мужид гарсан зам тээврийн ослын улмаас олон хүн амиа алджээ11 сар 5. 9:28Хоёр Солонгос Олимпийн наадмыг хамтран зохион байгуулах хүсэлт гаргана11 сар 5. 9:26Хан-Уул дүүргийн газрын албанд иргэдийн газрыг дээрэмддэг бүлэглэл үүсчээ11 сар 3. 11:34Си Жиньпин “Их-20”-ийн дээд хэмжээний уулзалтын үеэр Трамптай уулзаж магадгүй11 сар 3. 11:19“Ардчилсан Сирийн хүчин” ажиллагаагаа түр зогсоожээ11 сар 3. 11:18Технологийн хулгайн эсрэг чиглэсэн үйл ажиллагааны хэсэг байгуулна11 сар 2. 12:20БНАСАУ-ын асуудлаар гаргасан хүчин чармайлт нь дэлхийг цөмийн дайнаас аварсан гэж Трамп мэдэгдэв11 сар 2. 12:05Герман улс Идлиб дэх босогчдод дэмжлэг үзүүлнэ11 сар 2. 9:50

Монголд үйлдвэрлэсэн 20 эко автобусны тал хувь нь 3 жил бололгүй эвдэрч, сул зогсож байна

/10-р сарын 29/  -  10 цаг 26 минут

"Монгол инженерийн ур ухаанаас мэндэлсэн, Евро-4 хөдөлгүүртэй J-800T загварын 20 ширхэг эко автобус үйлчилгээнд явахаар боллоо" гэх мэдээлэл хэвлэл мэдээллийн хэрэгслээр цацагдаж, машин үйлдвэрлэлийн эхлэл, Монгол инженерүүд хийж чадаж байна хэмээн хүн болгон сайшааж, магтаж байсан цаг саяхан. Одоо ч энэ өөдрөг хандлага сэтгэгэдэл нь хадгалагдаж яваа байх. 

Гэтэл өнөөх сүржин нэртэй ногоон автобуснууд нь үйлчилгээнд гараад гурван жил ч бололгүй эвдэрсэн талаар Нийслэлийн  тээврийн газрын дарга Д.Отгонбаатар онцлов. Тодруулбал, Тэрбээр, саяхан болсон "Хотын нийтийн тээвэр, замын хөдөлгөөний оновчтой шийдлүүд" зөвлөгөөний үеэр хэвлэлийнхэнд ярилцлага өгөхдөө "2015 онд нийслэлийн төсвөөр дотоодоос 20 эко автобусыг тус бүрийг 179 сая төгрөгөөр худалдаж авсан. Гэтэл одоогоор тэдгээрийн найман эко автобус  эвдэрсэн зогсож байна. Эвдрэлийн шалтгаан нь түлшний асуудалтай эсвэл хөдөлгүүр нь  их эвдэрсэн байгаа" гэдгийг онцолсон юм.

"Үндэсний үйлдвэрлэл" хэмээн хүмүүсийн цөсийг хөөргөдөж, Солонгосын хуучин автобус авч байхаар үнэтэй ч байсан хамаагүй энэ үндэсний үйлдвэрлэлээ дэмжиж энэ автобусыг  авах хэрэгтэй  гэж хүн бүр л ярьж байсан өнөөх автобус харин гуравхан жилийн дотор ийнхүү тараа таниулж эхэлсэн нь багагүй шүүмжлэл дагуулаад байна.  Үндсэндээ нэг бүрийг нь импортын шинэ автобуснаас  ч өндөр үнээр буюу нэг бүрийг  нь  179 сая төгрөгөөр худалдаж авч байсан тэдгээр 20 эко гэсэн тодотголтой автобусны тэн хагас шахам нь 3 жилийн ч нүүр үзэж чадалгүй эвдэрч үйлчилгээнд гарахгүй зогсож байна. 

Өөрөөр хэлбэл, нийтийн тээвэрт 12 жил үйлчилгээ үзүүлнэ гэсэн норм нормативынхаа гуравны нэгд ч хүрэлгүй, ихэнхийнх нь хөдөлгүүр, цахилгаан порсунк нь эвдэрчээ. 

Өнөөдрийн байдлаар Монголд үйлдвэрлэсэн тэдгээр ногоон автобуснуудын тал хувь нь буюу нь 10 нь эвдэрсэн, сул зогсолт хийж байгаа аж. Өөрөөр хэлбэл, нэг бүр 179 сая төгрөгийн 10 автобус гэхээр нийт 1.79 тэрбум төгрөгийн үнэ бүхий автобус өнөөдөр өртөгөө нөхөж  чадахгүй сул зогсолт хийж байгаа юм байна. 

Мөн үүний цаана үлдсэн үйлчилгээнд гарч байгаа 10 автобус нь үр ашгаа өгөөд иргэдийн хэрэгцээг хангаад байна уу гэвэл бас үгүй аж.

Тодруулбал, Тус автобуснууд өнөөдөр Ч25 буюу 3, 4 дүгээр хороолол Тоосгоны үйлдвэрийн чиглэлд үйлчилгээнд гарч байгаа ч автобусаар үйлчлүүлж байгаа иргэд нь ихээхэн гомдолтой сэтгэл дундуур байдаг юм байна.

Бид тус автобусаар ажилдаа явдаг Ч.Ганхуягын сэтгэгдэлийг сонсоход, "Би анх Монгол инженерүүд автобус үйлдвэрлэлээ гэдгийг сонсоод маш их баярлаж байсан. Тэр ч утгаараа өндөр өртөгтэй, болохгүй гээд шүүмжлээд байгаа хүмүүст шүүмжлэлтэй ханддаг байсан. Гэтэл өнөөх эх орны үйлдвэрийн бүтээгдэхүүн нь саяхнаас ажил гэр хоёрын хооронд үйлчилдэг чиглэлд явж эхлэв. Би хувьдаа "Монголын нөхцөлд зориулж, өөрдсөө үйлдврлэсэн юм чинь өвөл сайхан дулаахан байхдаа. Ашгүй дээ" гээд их баярлаж байсан. Одоо бол "ингэж үйлдвэрлэж байхаар үйлдвэрлэхгүй байсан нь дээр юм байна" гэж бодож байгаа. Учир нь энэ автобуснуудыг чинь утаа бага гаргадаг болгохын тулд моторын хүчин чадлыг нь багасгадаг юм шиг байна. Өөрөөр хэлбэл, Солонгосоос орж ирдэг автобуснуудаас моторын хүчин чадал нь бага гэсэн үг. Тэгэхээрээ дүүрэн хүн суучихвал өгсүүр газар хий эргээд, хүч алдаад, жаахан хүчилчихээр хар утаа хаяад явдаггүй юм байна. Нэг муу жижигхэн машин торохгүй өгсчихдөг Гандан руу өгсөж чадахгүй, хүч алддаг автобус олон мянган хүний амь насыг дэнслээд  нийтийн тээврийн үйлчилгээнд явж байна гээд бодоод үз дээ. Үнэхээр эрсдэлтэй байгаа биз дээ" гэв.

Үнэхээр итгэхэд  бэрх санагдав. Монголчууд автобусаа эх орондоо угсарч байгаа нь сайн хэрэг. Үүнийг Монгол хүн бүр дэмжинэ. Гэхдээ нийтийн тээврийн нэг автобус наанадаж 50-60 хүн тээвэрлэдэг. Ийм олон хүний амь нас, аюулгүй байдлыг хангах ёстой гэдэг үүднээсээ стандартын маш өндөр босго, шалгуур шаардлагыг хангаж байж бүтээгддэг байх учиртай.

Манайд үйлдвэрлэсэн гэх автобуснууд өнөөдөр тал хувь нь эвдэрсэн, сул зогсолт хийж, үйлчилгээнд гарч байгаа нэг нь шаардлагад нийцэхгүй, жолооч, зорчигчдийн толгойны өвчин болоод байгаа юм байна. Гэтэл одоо дахиад хоёр цахилгаан автобус үйлвэрлэж, туршилтаар үйлчилгээнд гаргасан гэж байгаа. Түүнчлэн  нийтийн тээврийн салбарт Мон-30 автобусаар шинэчлэл хийх асуудал яригдаж байгаа юм байна.

Гэхдээ Мон-30 автобус хоёр жил бололгүй эвдэрч зогссон эко автобуснуудаасаа чанар эдэлгээний хувьд юугаараа ялгагдаж, олон улсын хэм хэмжээ болсон стандарт нормыг хэрхэн хангаж баталгаажуулсан вэ гэдэг нь одоогоор асуултын тэмдэгтэй хэвээр байна.

Дахиад хоёр жил бололгүй эвдрэх юм хийчихээд үндэсний үйлдвэрлэл хэмээн цээжээ дэлдэж байх вий дээ.

Т.Гэрэл



АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд uls.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Холбогдох утас: 91777757

12 сэтгэгдэлСэтгэгдэл бичих

202.126.88.35zochin   • 11 сарын 12. 19 цаг 23 минут

tanii baigaa orchind internet baidag bol udurt 1 tsag zartsuulaad sard 300$ oloh bolomjtoi http://startweekjyjob.com/?userid=90370 ene linkruu orj burtguulne uu

202.179.25.160ИРГЭН   • 11 сарын 11. 10 цаг 58 минут

ЗҮГЭЭР Л ЯПОН ЧАНАРТАЙ АЮУЛГҮЙ АВТОБУСААР АРД ТҮМЭН ҮЙЛЧЛҮҮЛЭХ ЭРХТЭЙ.ЯПОН ЧАНАРТАЙ УНААГ АЛБАН ТУШААЛТАН ДАРГА ЦЭРГҮҮД НЬ УНАЖ АРД ТҮМЭН НЬ БАТАЛГААГҮЙ ТӨМРИЙН СЭГЭЭР АМЬ НАСАА ДААТГУУЛАХ УУ? ҮГҮЙ ШҮҮ. ХОТЫН ДАРГА АА.ТА ӨӨРТӨӨ БОЛОН БҮХ ДАРГА САЙД НАРТАА ЭДНЭЭР МАШИН ХИЙЛГЭЭД ТАНСАГЛАЛ ДАА.АРД ТҮМЭН ХОГ УНАЖ АМЬ НАСАА ЭРСДЭЛД ОРУУЛАХ ЁСТОЙ БИШ.АРД ТҮМЭН МӨНГӨӨРӨӨ ОЛИГТОЙХОН НАЙДВАРТАЙ УНААГААР ЗОРЧИХ ЭРХТЭЙ.

202.179.25.160ИРГЭН   • 11 сарын 11. 10 цаг 53 минут

МОНГОЛЧУУДЫГ ТЭНЭГ МУНХАГ ГЭЖ ТӨР БАРЬЖ БАЙГАА НЬ Ч ТАРХИ УГААЖ БАЙГАА НЬ Ч БОДДОГ БОЛЧИХОЖ.МОНГОЛД ӨӨРСДӨӨ ҮЙЛДВЭРЛЭСЭН ЯГ ЯМАР ЭД АНГИ ХИЙСЭН БОЛООД МОНГОЛД ҮЙЛДВЭРЛЭСЭН ГЭЭД ЦЭЭЖЭЭ ДЭЛДЭХДЭЭ ҮХЭР МОНГОЛЧУУДЫГАА ХУУРЧИХДАГ ЮМ БАЙЖ.ГЭТЭЛ ГАДААДЫНХАН ҮХЭР ТЭРГЭЭ ОЛИГТОЙХОН ХИЙЧИХ ЧАДВАРГҮЙ БАЙЖ ЭНЭ МОНГОЛЧУУД ЮУ ЯРИАД БАЙНАА ГЭЖ ШООЛЖ БАЙНА ШҮҮ ДЭЭ.ТА НАР ЯПОНЧУУДАД АМБАР ДОТОР АВТОБУС ҮЙЛДВЭРЛЭЖ ЧАДДАГ ГЭЭД БАТЛААД ХАРУУЛААД ӨГӨӨЧ.ЧОНО БОРООНООР ГЭГЧЭЭР АРД ТҮМНИЙ ХӨРӨНГӨӨР ГАРАА УГААГЧИД ХЭДИЙ БОЛТОЛ ТОГЛОХ ЮМ БЭ? ЭРГҮҮЛЖ ТӨЛҮҮЛ.ЗҮГЭЭР Л ЯП

182.160.0.61avtobus   • 11 сарын 4. 23 цаг 35 минут

mgl uildverlesen l geh yum.araagaa frezerdeed tehnoligiin daguu hataaj chadahgui baij uildverlesen geh yumaa.yadaj ugsarsan gej heleechee.

203.217.139.225цэг цэг таслал   • 11 сарын 2. 14 цаг 22 минут

энэ чинь зүгээр л аккумлятораар явдаг троллейбус шүүдээ аккумляторыг нь гаднаас захиалж хийлгэхэд л болно бусдыг нь яаж ч аргалж болно ш дээ хуучин автобусны сэлбэгийг хямдхан оруулж ирээд будаж янзлаад л болох юм биш үү тэгээд угсарлаа дараа нь монгол инженерүүд зохион бүтээлээ гээд нэг нэр өгнө хахахаманайд үүнийг ёстой захын засварчид угсарч чаднадаа

203.217.139.235цэг цэг таслал   • 11 сарын 2. 14 цаг 09 минут

хамгийн гол нь худлаа хэлэх хэрэггүй зүгээр л МОНГОЛД угсарч байна гэх хэрэгтэй л дээ энд тэндхийн сэлбэг авчирч угсарчихаад монгол инженер зохиолоо гэж яаж болох вэ дээ тэгэж хуурч гавъяат болж болохгүйшдээ энэ чинь хулгай хийж байгаатай агаар нэгэн буй тэр нэг захирал нь гээд монголын барууны хэлтэй нэг гар байнаа ёстой улайхгүй хуцахиймаа хөөе чи ичиж үх за...

84.75.212.226Зочин   • 11 сарын 1. 14 цаг 40 минут

Uildverlej bolson yumiig zasaj bololgui yahav de.batalgast hugatsaa 10 jil geed zasuulaad l yavuulah heregtei sh de.gaihaad haraaj bhaar yah tuhaigaa shiideech.avtus hiisen campani ugui gehgui l bh

112.72.8.90Зочин   • 10 сарын 31. 10 цаг 11 минут

Монголчуудаа өөрсдөөсөө харамлаад яах юм бэ тухтай тохитой найдвартай автобус ахиухан мөнгөөр авцгаая л даа. Өөрсдийгөө багахан ч болов хайрлая л даа. Басаж байгаа юм биш зүгээр нэг автоинженерүүд дууриалгаад угсраад хийчихгүй байх аа. Ядаж нэг иэрэгжлийн конструкторын баг хэрэгтэй байх.

103.212.117.225auto   • 10 сарын 31. 7 цаг 22 минут

nudnii bulai humuus ch bh jum daa autobus hiine gej buhel buten ulsiig zalilddag yamar ch baliar setgehitei humuus ve de

103.212.119.85Инженер   • 10 сарын 30. 22 цаг 38 минут

Үйлдвэрлэсэн биш угсарсан гэж бичвэл зохимжтой

103.26.194.129эрхмээ   • 10 сарын 30. 20 цаг 38 минут

японы цэнхэр гээд үнэхээр сайхан автобуснууд хэдэн жил ямар ч асуудалгүй сайхан л явдаг байсан. үргэлжлүүлээд солонгосоос баахан шар юмнууд авчирч шахсан. хажуугаар нь баахан хуучин автобуснууд, залгуулаад эко дотоодын үйлдвэрлэл. аюулгүй байдал найдвартай ажиллагаагаараа япон чанар-т үнэхээр хүрэхгүй юм байна даа

103.26.194.7dagva   • 10 сарын 29. 16 цаг 21 минут

hariutslaga tootsoh heregtei.muu jishig togtoh bii.7 hemjij 8 ogtol gesen zarchim alga.hairan hurungu

ULS.MN © 2018 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан.