Шинэ мэдээ

“British Airways” компанийн нисгэгчид ажил хаялтаа цуцалжээ9 сар 19. 12:25Газар Дундын тэнгисээс 109 цагаачийг аварчээ9 сар 19. 11:12Канберраг сэргээгдэх эрчим хүчээр 100 хувь хангана9 сар 19. 9:46Халуун орны хуй салхи дэгдэх аюултайг анхааруулжээ9 сар 19. 9:17Афганистанд дэлбэрэлтийн улмаас 48 хүн амиа алджээ9 сар 18. 13:27Худалдааны хэлэлцээрийг сонгуулийн өмнө эсвэл дараа байгуулж магадгүй9 сар 18. 10:45Хятадын Сангийн дэд сайд АНУ-ыг зорино9 сар 18. 9:25“Монголын эзэнт улсын түүх” цуврал 5 боть зохиолын тухай9 сар 17. 17:00Б.Мягмарсүрэн: Уран бүтээлийн аз жаргалаа эдлээрэй гэж багш маань хэлсэн9 сар 17. 16:12АНУ, Япон худалдааны татварын асуудлаар эхний тохиролцоонд хүрчээ9 сар 17. 12:33ОХУ, Иран, Туркийн төрийн тэргүүн нар уулзжээ9 сар 17. 12:04Японд 80 мянга гаруй айл өрх цахилгаангүй байна9 сар 17. 9:23АНУ, БНАСАУ-ын ажлын яриа хэлэлцээ эхэлж магадгүй байна9 сар 17. 9:22Б.Отгонсүх: Явган замыг бид энэ оны сүүлээр гүүрний доогуур хийхээр төлөвлөчихсөн байгаа9 сар 16. 14:14Халдлагын улмаас газрын тосны борлуулалт тавин хувиар буурчээ9 сар 16. 9:22БНАСАУ-ын гурван кибер бүлгийн эсрэг хориг арга хэмжээ авжээ9 сар 16. 9:21Шинэ дагуул хотын бүтээн байгуулалтын анхны санамж бичигт гарын үсэг зурлаа9 сар 16. 9:20Нефтийн олборлолтыг үргэлжлүүлэн бууруулна9 сар 14. 11:48Москвагаас Бээжин хүртэл унадаг дугуйгаар аялжээ9 сар 12. 9:26БНАСАУ хамгийн хаалттай орнуудын хоёрдугаарт жагсжээ9 сар 12. 9:22"Amazon" ирэх онд 30 мянган ажилтан нэмж авна9 сар 11. 9:31Р.Эрдоган: Туркийн боловсролын чанарыг сайжруулна9 сар 11. 9:05Орчин цагийн хэлмэгдүүлэлт “60 тэрбум”9 сар 10. 15:54Хөлөг онгоцон дотор гацсан БНСУ-ын иргэдийг аварчээ9 сар 10. 14:02Монголоор дамжуулан Хятадад хий нийлүүлэх асуудлыг судлахыг үүрэг болгожээ9 сар 10. 10:03Их Британид ээлжит бус сонгууль явуулах асуудлаар дахин санал хураана9 сар 10. 9:21Турк, Ираны төлөөлөгчид Сирийн асуудлаар хэлэлцжээ9 сар 9. 14:07Японд хүчтэй аадар бороо орж болзошгүй9 сар 9. 9:22Мексик цагаачдын урсгалыг ихээхэн бууруулжээ9 сар 9. 9:21ХАА-н бүтээгдэхүүн бага хэмжээгээр авахыг АНУ-д санал болгожээ9 сар 7. 11:11

Биед сахар ихэдсэнийг хэрхэн мэдэх вэ?

/6-р сарын 14/  -  11 цаг 34 минут

Амттай зүйл идэхгүй л бол, хэцүү санагдаж, давчддаг хүмүүс олон байдаг. Үүнийг нэг ёсондоо чихрэнд донтох хэмээн нэрлэж болох юм. Хэт их сахарын хэрэглээ нь эрүүл мэндэд сөрөг нөлөө үзүүлдэг болохыг та хэлүүлэлтгүй сайн мэдэх хэдий ч, үүнээс хэрхэн холдохоо мэдэхгүй бол бидний бэлтгэсэн мэдээлэлд анхаарлаа хандуулаарай. Учир нь зөвхөн танд зориулан, сахарын хэрэглээгээ хэрхэн зогсоох тухай болон биед сахар ихэдсэн үед илрэх шинж тэмдгүүдийг дуулгахаар бэлтгэлээ.
Биед сахар ихэдсэнийг хэрхэн мэдэх вэ?

Биед сахар ихэдсэн үед: толгой эргэх, чих шуугих, нүүр болон биеэр улаан тууралт гарах, шээс ойр ойрхон хүрэх, дотор муухай оргиулах зэрэг шинжүүд илэрдэг. Мөн биеийн дотор эрхтэнд ч мөн сөргөөр нөлөөлдөг билээ.

Сахар юунд хортой вэ?

Юуны өмнө элсэн чихэр буюу сахар яагаад муу болохыг мэдэж авах хэрэгтэй. Таны идэж хэрэглэсэн сахар нь биеийг таргалуулж, дааврын өөрчлөлтөнд оруулах төдийгүй хөгшрөлтийн явцыг түргэсгэж, арьсанд үрчлээс үүсгэдэг байна. Мөн сахар нь донтуулах үйлчилгээтэй тул, улам бүр идэх хүсэл төрүүлдэг. Сануулж хэлэхэд, савласан, лаазалсан бүтээгдэхүүнд ч мөн нуугдсан сахар агуулагддаг гэдгийг бүү мартаарай.

Сахарны биед үзүүлэх сөрөг нөлөө

1. Цусны даралтыг ихэсгэнэ

Хэвийн "азотын исэл" нь цусны судсыг эрүүл, чөлөөтэй байлгадаг. Харин хэт их элсэн чихэр идэж хэрэглэснээр, "азотын исэл"-ийн түвшинг бууруулж, цусны судсыг нарийсгах бөгөөд цусны даралтыг ихэсгэдэг байна. Энэ нь цаашлаад зүрх судасны өвчтэй болгох аюултай юм.

2. Холестрины хэмжээг нэмэгдүүлнэ

Их хэмжээний сахар иддэг хүмүүсийн сайн холестрины түвшин бага, муу холестрины түвшин их байдаг аж. Эдгээр холестрин нь цусны судсыг бөглөрүүлж, зүрхний шигдээс болох аюулыг нэмэгдүүлдэг.

3. Элэгний өвчлөл

Судалгаагаар, сахарыг хэтрүүлэн хэрэглэснээр, элгээ гэмтээж, өвчлүүлэх магадлалтай болохыг тогтоожээ. Энэ нь "инсулин"-ы хэмжээг алдагдуулж, элэгний цирроз өвчтэй болгодог байна. Харин та элгээ эрүүл байлгаж, урт удаан амьдрахыг хүсч байвал, сахарын хэрэглээгээ багасгаарай.

4. Инсулин даавар

Инсулин нь сахарыг цуснаас эс рүү орох боломжийг олгогч, нойр булчирхайд үүсдэг даавар юм. Харин их хэмжээний сахар идэж хэрэглэснээр, хүний бие махбодид инсулин хангалттай хэмжээгээр боловсорч чаддаггүй байна. Ингэснээр сахар нь биеийн эсэд шингэхийн оронд, цусанд хуримтлагддаг бөгөөд цусан дахь сахарын хэмжээ хэт их байх нь зүрх, мэдрэл, бөөрийг гэмтээдэг.

Сахарын хэрэглээгээ хэрхэн бууруулах вэ?

1. Савласан бүтээгдэхүүнийг сайтар судлах

Та дэлгүүрээс савласан бүтээгдэхүүн худалдаж авахдаа, орцыг нь уншиж, сайтар судалж байгаарай. Учир нь лаазалсан, савласан бүтээгдэхүүнд нууц сахар их хэмжээгээр агуулагддаг билээ. Иймд та цагаан болон бор сахар, фруктоз, мальтоз, сорбитол, нишингийн шүүс, эрдэнэшишийн сиропын агууламжтай хүнсийг сонгохоос аль болох татгалзаж, хэрэглээгээ хязгаарлаарай.

2. Хүнсний ногоог сонгож хэрэглэх

Махан хоол идэх бүртээ өдөрт 100-120 гр хүнсний ногоог заавал идэж байх хэрэгтэй. Энэ нь цусан дахь сахарын түвшинг тогтворжуулж, хэт цадахаас сэргийлнэ. Эсвэл та хоол хүнсэндээ нүүрс усаар баялаг шинэхэн жимс, хүнсний ногоо, бор будаа, буурцаг, төрөл бүрийн үр тариа зэрэг зүйлсийг идэх хэрэгтэй. Мөн заримдаа шинэхэн жимс, зөгийн балтай таргийг ууж болно.

3. Сахараас татгалзах

Эхэн үедээ сахар хэрэглэхгүй байх нь маш хэцүү боловч, цаг хугацаа өнгөрөхийн хэрээр таны бие махбодь үүнд дасаж, сахар нэхэхээ болино. Сахараас татгалзсан эхний үеүдэд, ханиад хүрэх, толгой өвдүүлэх, бие илэрхий ядарч сульдах шинжүүд илэрч болно. Энэ нь таны бие шинэ хоол, хэв маягт дасан зохицож буйн илрэл юм. Эдгээр шинж тэмдгүүд багасахгүй бол инсулины эсэргүүцэл болон "гипогликемин" өвчлөл байж болно. Тиймээс та хангалттай хэмжээний уураг, жимс, хүнсний бүтээгдэхүүнийг хэрэглэх хэрэгтэй.

4. Их хэмжээний ус уух

Та өдөрт 3 литр ус уух шаардлагатай. Хэрвээ эрч хүч, энергиэ нөхөхийг хүсвэл, цай ууж болох юм. Ногоон цай нь кафейны өндөр агууламжтай тул, таныг бүхэл өдрийн турш сэргэлэн цовоо байлгах болно.

 

 



АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд uls.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Холбогдох утас: 91777757

Сэтгэгдэл бичих

ULS.MN © 2019 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан.