Шинэ мэдээ

Хүнс тэжээлийн дутагдалтай байгаа 1000 өрхөд хүнсний багцыг хүргэж байна11 сар 20. 13:19Ж. Шижир: Дэлхийд гарах Монгол системийг хөгжүүлж байна11 сар 20. 11:43Улаанбаатарыг Ухань болгохгүй гэвэл хатуу дэглэмээ л мөрд11 сар 19. 14:29Монгол улс, БНХАУ-тай хил хязгаарын маргаантай асуудал байхгүй11 сар 18. 13:22Хайртай, дотны хүмүүсийнхээ төлөө гэртээ байхыг уриалж байна11 сар 18. 13:16С.Баяр улс төрд ирсэн шиг ирж, явсан шиг явж чадсан11 сар 16. 14:22Э.Халиун: Бие биесээ дэмжин ажиллаж хэцүү цагийг хамтдаа туулах уриалга гаргаж байна11 сар 14. 17:37Азербайжан, Арменийн Гадаад хэргийн сайд нар М.Помпеотой тусдаа уулзана10 сар 24. 10:59ФОТО: “Солонгост суралцацгаая” боловсролын үзэсгэлэнд БНСУ-ын Элчин сайд Ли Ё Хун оролцлоо10 сар 23. 17:43Өвөрхангайн Засаг даргын суудлыг мөнгөөр худалдаж авахаар хөөцөлдөж байна10 сар 23. 11:37Их Британи Брекситийн дараах анхны томоохон гэрээгээ байгуулжээ10 сар 23. 11:31Гвинейд сонгуулийн дараах эмх замбараагүй байдлын улмаас олон хүн амиа алджээ10 сар 23. 9:37Corporate sales: Борлуулалтын ур чадвар нэмэгдүүлэх танхимын сургалтанд урьж байна10 сар 22. 15:33Орхон аймгийн Засаг даргаар Ц.Бат-Энхийг томилно10 сар 22. 15:23Дэлхийн худалдаа 7-9 хувиар унана гэж таамаглаж байна10 сар 22. 10:40Чехийн Шадар сайд коронавирусний халдвар авчээ10 сар 22. 9:50БНАСАУ-аас 48 хүн БНСУ руу дүрвэжээ10 сар 22. 9:502-3 өрөөг төлбөртэйгөөр үйл ажиллагаа явуулж ирсэн жишгийг өөрчилж, VIP тасаг болгон шинэчиллээ10 сар 21. 14:08Бенну солироос хөрсний дээж авна10 сар 20. 15:25С.Бат-Эрдэнэ: “Солонгост суралцацгаая” боловсролын үзэсгэлэнг 20-24-ний хооронд зохион байгуулж байна10 сар 20. 12:07БНАСАУ-тай хил залгаа бүсийг БНСУ-ын жуулчдад ирэх сард нээнэ10 сар 20. 10:00Н.Лхажий: Бид мэдрэл, зүрх судасны эмгэгүүдийг сүүлийн үеийн Би-План ангиографиар оношилж, эмчилдэг боллоо10 сар 20. 9:57Японы геополитикийн шинэ санаачилгад сэтгэл хангалуун бус байгаагаа илэрхийлжээ10 сар 20. 9:39Т.Мөнхсайхан: Ирэх онд 10 эмнэлэг хагас бие даасан байдалд шилжинэ10 сар 16. 13:29"Дисковер Монголиа-2020" чуулга уулзалтаас юу хүлээх вэ?10 сар 16. 13:12ТАНИЛЦ: Хотын даргад Р.Дагва, Ж.Батбаясгалан, Н.Баярмөнх тэргүүтэй хүмүүсийн нэр яригдаж байна10 сар 16. 12:25Хатан хаан II Елизавета ордноос гадуурх арга хэмжээнд оролцжээ10 сар 16. 12:20Монголын Нотариатын байгууллага үүсч хөгжсөний 95 жилийн ойд зориулав10 сар 16. 9:51Арменийн нэг тэрбум ам.долларын үнэ бүхий техник хэрэгслийг устгаснаа мэдэгджээ10 сар 16. 9:47Их Британи, АНУ Сарыг эзэмшихэд хамтран ажиллах гэрээ байгуулжээ10 сар 15. 9:45

Биед сахар ихэдсэнийг хэрхэн мэдэх вэ?

/6-р сарын 14/  -  11 цаг 34 минут

Амттай зүйл идэхгүй л бол, хэцүү санагдаж, давчддаг хүмүүс олон байдаг. Үүнийг нэг ёсондоо чихрэнд донтох хэмээн нэрлэж болох юм. Хэт их сахарын хэрэглээ нь эрүүл мэндэд сөрөг нөлөө үзүүлдэг болохыг та хэлүүлэлтгүй сайн мэдэх хэдий ч, үүнээс хэрхэн холдохоо мэдэхгүй бол бидний бэлтгэсэн мэдээлэлд анхаарлаа хандуулаарай. Учир нь зөвхөн танд зориулан, сахарын хэрэглээгээ хэрхэн зогсоох тухай болон биед сахар ихэдсэн үед илрэх шинж тэмдгүүдийг дуулгахаар бэлтгэлээ.
Биед сахар ихэдсэнийг хэрхэн мэдэх вэ?

Биед сахар ихэдсэн үед: толгой эргэх, чих шуугих, нүүр болон биеэр улаан тууралт гарах, шээс ойр ойрхон хүрэх, дотор муухай оргиулах зэрэг шинжүүд илэрдэг. Мөн биеийн дотор эрхтэнд ч мөн сөргөөр нөлөөлдөг билээ.

Сахар юунд хортой вэ?

Юуны өмнө элсэн чихэр буюу сахар яагаад муу болохыг мэдэж авах хэрэгтэй. Таны идэж хэрэглэсэн сахар нь биеийг таргалуулж, дааврын өөрчлөлтөнд оруулах төдийгүй хөгшрөлтийн явцыг түргэсгэж, арьсанд үрчлээс үүсгэдэг байна. Мөн сахар нь донтуулах үйлчилгээтэй тул, улам бүр идэх хүсэл төрүүлдэг. Сануулж хэлэхэд, савласан, лаазалсан бүтээгдэхүүнд ч мөн нуугдсан сахар агуулагддаг гэдгийг бүү мартаарай.

Сахарны биед үзүүлэх сөрөг нөлөө

1. Цусны даралтыг ихэсгэнэ

Хэвийн "азотын исэл" нь цусны судсыг эрүүл, чөлөөтэй байлгадаг. Харин хэт их элсэн чихэр идэж хэрэглэснээр, "азотын исэл"-ийн түвшинг бууруулж, цусны судсыг нарийсгах бөгөөд цусны даралтыг ихэсгэдэг байна. Энэ нь цаашлаад зүрх судасны өвчтэй болгох аюултай юм.

2. Холестрины хэмжээг нэмэгдүүлнэ

Их хэмжээний сахар иддэг хүмүүсийн сайн холестрины түвшин бага, муу холестрины түвшин их байдаг аж. Эдгээр холестрин нь цусны судсыг бөглөрүүлж, зүрхний шигдээс болох аюулыг нэмэгдүүлдэг.

3. Элэгний өвчлөл

Судалгаагаар, сахарыг хэтрүүлэн хэрэглэснээр, элгээ гэмтээж, өвчлүүлэх магадлалтай болохыг тогтоожээ. Энэ нь "инсулин"-ы хэмжээг алдагдуулж, элэгний цирроз өвчтэй болгодог байна. Харин та элгээ эрүүл байлгаж, урт удаан амьдрахыг хүсч байвал, сахарын хэрэглээгээ багасгаарай.

4. Инсулин даавар

Инсулин нь сахарыг цуснаас эс рүү орох боломжийг олгогч, нойр булчирхайд үүсдэг даавар юм. Харин их хэмжээний сахар идэж хэрэглэснээр, хүний бие махбодид инсулин хангалттай хэмжээгээр боловсорч чаддаггүй байна. Ингэснээр сахар нь биеийн эсэд шингэхийн оронд, цусанд хуримтлагддаг бөгөөд цусан дахь сахарын хэмжээ хэт их байх нь зүрх, мэдрэл, бөөрийг гэмтээдэг.

Сахарын хэрэглээгээ хэрхэн бууруулах вэ?

1. Савласан бүтээгдэхүүнийг сайтар судлах

Та дэлгүүрээс савласан бүтээгдэхүүн худалдаж авахдаа, орцыг нь уншиж, сайтар судалж байгаарай. Учир нь лаазалсан, савласан бүтээгдэхүүнд нууц сахар их хэмжээгээр агуулагддаг билээ. Иймд та цагаан болон бор сахар, фруктоз, мальтоз, сорбитол, нишингийн шүүс, эрдэнэшишийн сиропын агууламжтай хүнсийг сонгохоос аль болох татгалзаж, хэрэглээгээ хязгаарлаарай.

2. Хүнсний ногоог сонгож хэрэглэх

Махан хоол идэх бүртээ өдөрт 100-120 гр хүнсний ногоог заавал идэж байх хэрэгтэй. Энэ нь цусан дахь сахарын түвшинг тогтворжуулж, хэт цадахаас сэргийлнэ. Эсвэл та хоол хүнсэндээ нүүрс усаар баялаг шинэхэн жимс, хүнсний ногоо, бор будаа, буурцаг, төрөл бүрийн үр тариа зэрэг зүйлсийг идэх хэрэгтэй. Мөн заримдаа шинэхэн жимс, зөгийн балтай таргийг ууж болно.

3. Сахараас татгалзах

Эхэн үедээ сахар хэрэглэхгүй байх нь маш хэцүү боловч, цаг хугацаа өнгөрөхийн хэрээр таны бие махбодь үүнд дасаж, сахар нэхэхээ болино. Сахараас татгалзсан эхний үеүдэд, ханиад хүрэх, толгой өвдүүлэх, бие илэрхий ядарч сульдах шинжүүд илэрч болно. Энэ нь таны бие шинэ хоол, хэв маягт дасан зохицож буйн илрэл юм. Эдгээр шинж тэмдгүүд багасахгүй бол инсулины эсэргүүцэл болон "гипогликемин" өвчлөл байж болно. Тиймээс та хангалттай хэмжээний уураг, жимс, хүнсний бүтээгдэхүүнийг хэрэглэх хэрэгтэй.

4. Их хэмжээний ус уух

Та өдөрт 3 литр ус уух шаардлагатай. Хэрвээ эрч хүч, энергиэ нөхөхийг хүсвэл, цай ууж болох юм. Ногоон цай нь кафейны өндөр агууламжтай тул, таныг бүхэл өдрийн турш сэргэлэн цовоо байлгах болно.

 

 

Коронавириустэй холбоотойгоор хуурамч мэдээлэл түгээхээс сэргийлж манай сайт тодорхой хугацаагаар сэтгэгдэл хэсгээ түр хаасан болно.

ULS.MN © 2020 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан.