Шинэ мэдээ

БНХАУ, Грекийн төрийн тэргүүн нар Акрополис музейд зочилжээ8 цаг 4 минутын өмнөЦ.Ганцэцэг: Иргэд Нийгмийн хамгааллын хэлэлцээр бүхий гадаадын улсуудаас тэтгэвэр, тэтгэмж авах боломжтой9 цаг 25 минутын өмнөГазын зурвасын ойролцоо 48 цагийн “онц байдал” тогтоожээ11 сар 13. 10:44Япончуудын овог, нэрийг латин үсгээр бичих журмыг өөрчилнө11 сар 13. 9:47Эво Моралесийн суусан онгоц Мексик рүү нисжээ11 сар 13. 9:46"Хаябуса-2" аппарат дэлхий рүү буцах замдаа энэ сард орно11 сар 12. 13:21“737 Max 8”-аар ирэх нэгдүгээр сараас нислэг үйлдэнэ хэмээн найдаж байна11 сар 12. 11:59Энэтхэг Кашмирын зааглах шугамд 100 мянган цэрэг байрлуулжээ11 сар 12. 9:47“Saudi Aramco” хувьцааны нэрлэсэн үнийн саналыг ирэх сард зарлана11 сар 11. 15:26Д.Трампын туслах асан Ж.Болтон ном гаргахаар төлөвлөж байна11 сар 11. 12:24Өмнөд Осет, Гүржийн хил дээр өдөөн хатгалгаа зогсоохыг уриалжээ11 сар 11. 9:42Хонконгт хэдэн мянган жагсагч цугларчээ11 сар 11. 9:39Эхний үе шатны асуудлаарх хэлэлцээрийг оны сүүлчээр байгуулна найдаж байна11 сар 9. 11:35Зэвсэг хураах тухай ОХУ, АНУ-ын хэлэлцээнд Хятад улс нэгдэхгүй11 сар 9. 11:33ОУСС-ын тойрог замын өндрийг нэмэгдүүлжээ11 сар 8. 13:15Уурын болон нам даралтын зуухыг цахилгаан халаалтад холбох, газанд шилжүүлэх арга хэмжээг авна11 сар 8. 11:45Нийслэлийн дөрвөн цэгт агаар хэвийн байна11 сар 8. 10:34Мүн Жэ Ин ОАНА-гийн гишүүн агентлагуудын төлөөлөгчидтэй уулзжээ11 сар 8. 10:24МАГАТЭ Ираныг шүүмжилжээ11 сар 8. 10:22"Дулаахан намар”-тай нэг үдшийг нижгэр өнгөрүүлэх ажээ11 сар 7. 13:14ОХУ-тай цэрэг техникийн хамтын ажиллагаагаа хөгжүүлэхийг зорьж байна11 сар 7. 12:07Г.Нэргүй: Шахмал түлш хэрэглэж байгаа тохиолдолд өрхөө бүтээж болохгүй11 сар 7. 12:04“Twitter”-т ажиллаж байсан хүмүүсийг тагнуулын хэрэгт буруутгажээ11 сар 7. 11:21АНУ, Туркийн удирдагчид энэ сард уулзана11 сар 7. 9:51АНУ-БНСУ-ын төлөвлөсөн хамтарсан сургуулийг хурцаар шүүмжилжээ11 сар 7. 9:50Утаа бага ч болов буурсан бол төр засгийн шийдвэрт талархах хэрэгтэй11 сар 6. 14:46Мэдэгдэл11 сар 6. 13:08М.Болдбаяр: Гэр хорооллын бүх айл, өрхийг шахмал түлшээр бүрэн хангах нөхцөл аль хэдийнэ бүрдсэн11 сар 6. 11:17Юнивишн интернэтийн хурдаа нэмсэн нь үнэн үү11 сар 6. 10:52“Нийгмийн даатгал” аппликэйшнийг баталгаажуулахад илүү хялбар болжээ11 сар 4. 16:08

Биед сахар ихэдсэнийг хэрхэн мэдэх вэ?

/6-р сарын 14/  -  11 цаг 34 минут

Амттай зүйл идэхгүй л бол, хэцүү санагдаж, давчддаг хүмүүс олон байдаг. Үүнийг нэг ёсондоо чихрэнд донтох хэмээн нэрлэж болох юм. Хэт их сахарын хэрэглээ нь эрүүл мэндэд сөрөг нөлөө үзүүлдэг болохыг та хэлүүлэлтгүй сайн мэдэх хэдий ч, үүнээс хэрхэн холдохоо мэдэхгүй бол бидний бэлтгэсэн мэдээлэлд анхаарлаа хандуулаарай. Учир нь зөвхөн танд зориулан, сахарын хэрэглээгээ хэрхэн зогсоох тухай болон биед сахар ихэдсэн үед илрэх шинж тэмдгүүдийг дуулгахаар бэлтгэлээ.
Биед сахар ихэдсэнийг хэрхэн мэдэх вэ?

Биед сахар ихэдсэн үед: толгой эргэх, чих шуугих, нүүр болон биеэр улаан тууралт гарах, шээс ойр ойрхон хүрэх, дотор муухай оргиулах зэрэг шинжүүд илэрдэг. Мөн биеийн дотор эрхтэнд ч мөн сөргөөр нөлөөлдөг билээ.

Сахар юунд хортой вэ?

Юуны өмнө элсэн чихэр буюу сахар яагаад муу болохыг мэдэж авах хэрэгтэй. Таны идэж хэрэглэсэн сахар нь биеийг таргалуулж, дааврын өөрчлөлтөнд оруулах төдийгүй хөгшрөлтийн явцыг түргэсгэж, арьсанд үрчлээс үүсгэдэг байна. Мөн сахар нь донтуулах үйлчилгээтэй тул, улам бүр идэх хүсэл төрүүлдэг. Сануулж хэлэхэд, савласан, лаазалсан бүтээгдэхүүнд ч мөн нуугдсан сахар агуулагддаг гэдгийг бүү мартаарай.

Сахарны биед үзүүлэх сөрөг нөлөө

1. Цусны даралтыг ихэсгэнэ

Хэвийн "азотын исэл" нь цусны судсыг эрүүл, чөлөөтэй байлгадаг. Харин хэт их элсэн чихэр идэж хэрэглэснээр, "азотын исэл"-ийн түвшинг бууруулж, цусны судсыг нарийсгах бөгөөд цусны даралтыг ихэсгэдэг байна. Энэ нь цаашлаад зүрх судасны өвчтэй болгох аюултай юм.

2. Холестрины хэмжээг нэмэгдүүлнэ

Их хэмжээний сахар иддэг хүмүүсийн сайн холестрины түвшин бага, муу холестрины түвшин их байдаг аж. Эдгээр холестрин нь цусны судсыг бөглөрүүлж, зүрхний шигдээс болох аюулыг нэмэгдүүлдэг.

3. Элэгний өвчлөл

Судалгаагаар, сахарыг хэтрүүлэн хэрэглэснээр, элгээ гэмтээж, өвчлүүлэх магадлалтай болохыг тогтоожээ. Энэ нь "инсулин"-ы хэмжээг алдагдуулж, элэгний цирроз өвчтэй болгодог байна. Харин та элгээ эрүүл байлгаж, урт удаан амьдрахыг хүсч байвал, сахарын хэрэглээгээ багасгаарай.

4. Инсулин даавар

Инсулин нь сахарыг цуснаас эс рүү орох боломжийг олгогч, нойр булчирхайд үүсдэг даавар юм. Харин их хэмжээний сахар идэж хэрэглэснээр, хүний бие махбодид инсулин хангалттай хэмжээгээр боловсорч чаддаггүй байна. Ингэснээр сахар нь биеийн эсэд шингэхийн оронд, цусанд хуримтлагддаг бөгөөд цусан дахь сахарын хэмжээ хэт их байх нь зүрх, мэдрэл, бөөрийг гэмтээдэг.

Сахарын хэрэглээгээ хэрхэн бууруулах вэ?

1. Савласан бүтээгдэхүүнийг сайтар судлах

Та дэлгүүрээс савласан бүтээгдэхүүн худалдаж авахдаа, орцыг нь уншиж, сайтар судалж байгаарай. Учир нь лаазалсан, савласан бүтээгдэхүүнд нууц сахар их хэмжээгээр агуулагддаг билээ. Иймд та цагаан болон бор сахар, фруктоз, мальтоз, сорбитол, нишингийн шүүс, эрдэнэшишийн сиропын агууламжтай хүнсийг сонгохоос аль болох татгалзаж, хэрэглээгээ хязгаарлаарай.

2. Хүнсний ногоог сонгож хэрэглэх

Махан хоол идэх бүртээ өдөрт 100-120 гр хүнсний ногоог заавал идэж байх хэрэгтэй. Энэ нь цусан дахь сахарын түвшинг тогтворжуулж, хэт цадахаас сэргийлнэ. Эсвэл та хоол хүнсэндээ нүүрс усаар баялаг шинэхэн жимс, хүнсний ногоо, бор будаа, буурцаг, төрөл бүрийн үр тариа зэрэг зүйлсийг идэх хэрэгтэй. Мөн заримдаа шинэхэн жимс, зөгийн балтай таргийг ууж болно.

3. Сахараас татгалзах

Эхэн үедээ сахар хэрэглэхгүй байх нь маш хэцүү боловч, цаг хугацаа өнгөрөхийн хэрээр таны бие махбодь үүнд дасаж, сахар нэхэхээ болино. Сахараас татгалзсан эхний үеүдэд, ханиад хүрэх, толгой өвдүүлэх, бие илэрхий ядарч сульдах шинжүүд илэрч болно. Энэ нь таны бие шинэ хоол, хэв маягт дасан зохицож буйн илрэл юм. Эдгээр шинж тэмдгүүд багасахгүй бол инсулины эсэргүүцэл болон "гипогликемин" өвчлөл байж болно. Тиймээс та хангалттай хэмжээний уураг, жимс, хүнсний бүтээгдэхүүнийг хэрэглэх хэрэгтэй.

4. Их хэмжээний ус уух

Та өдөрт 3 литр ус уух шаардлагатай. Хэрвээ эрч хүч, энергиэ нөхөхийг хүсвэл, цай ууж болох юм. Ногоон цай нь кафейны өндөр агууламжтай тул, таныг бүхэл өдрийн турш сэргэлэн цовоо байлгах болно.

 

 



АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд uls.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Холбогдох утас: 91777757

Сэтгэгдэл бичих

ULS.MN © 2019 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан.