Шинэ мэдээ

“IT park”-ын захирлыг мерит зарчмаар томилох ёстой7 сар 18. 12:06Монголын ард түмэнд баяр наадмын мэнд дэвшүүлжээ7 сар 11. 10:23Монголд анх удаа: Шатан дээрх загварын шоу7 сар 10. 17:38Шагай няслаад сая төгрөг хож7 сар 10. 17:06Оросыг тогтоон барих зорилгоор цогц арга хэмжээнүүдийг баталжээ6 сар 28. 10:32Си Жиньпин Японд ирэх хавар айлчилна6 сар 28. 10:17Си Жиньпин Осака хотод хүрэлцэн иржээ6 сар 27. 14:34АНУ, БНХАУ-ын удирдагчид бямба гарагийн өглөө уулзана6 сар 27. 11:46МҮБХ допингийн асуудалд хариуцлагатай хандахгүй бол үндэсний бөхөд шударга ёсны хэмжүүр үнэгүйднэ6 сар 27. 10:49“Лалын улс”-ын Йемен дэх бүлэглэлийн толгойлогчийг баривчилжээ6 сар 27. 9:27Казахстан хувьчлалын стратегиa үргэлжлүүлсээр байна6 сар 27. 9:27Турк "С-400" системийг долдугаар сараас хүлээж авна6 сар 26. 12:15Францын Ерөнхийлөгч өнөөдөр Японд очно6 сар 26. 11:19А.Хаменейн эсрэг авсан хоригийн талаар мэдэгдэл хийжээ6 сар 26. 9:38Р.Онончимэг: ОУ-ын Нотариатын Холбооны Азийн хэрэг эрхлэх комиссын гишүүн орнуудын төлөөлөгчид Монгол улсад хуран чуулна6 сар 25. 13:08АНУ-ын хориг арга хэмжээний нөлөөг бууруулах механизм бий болгоно6 сар 25. 9:24Нисэх онгоцны буудалд халдсаны улмаас нэг хүн амиа алджээ6 сар 25. 9:22Улс төрийн хямралаас гарах Этиопын төлөвлөгөөг дэмжжээ6 сар 24. 10:01Си Жиньпин “Их-20” бүлгийн дээд хэмжээний уулзалтад оролцоно6 сар 24. 9:33БНХАУ-ын бараа бүтээгдэхүүнд татвар ногдуулах төлөвлөгөөгөө цуцлахыг уриалжээ6 сар 22. 11:54БНХАУ, БНАСАУ-ын харилцааг шинэ түвшинд гаргахаар тохиролцжээ6 сар 22. 11:43Шведэд гялгар уутанд татвар ногдуулна6 сар 21. 12:05Д.Трамп ОХУ-ын Ерөнхийлөгч В.Путинтэй уулзана6 сар 21. 9:48Хималайн мөсөн голууд хайлж байна6 сар 21. 9:47Канадад хамгийн олон дүрвэгч суурьшжээ6 сар 20. 12:54М.Мурсигийн нас барсан шалтгааныг мөрдөн шалгахыг НҮБ уриалжээ6 сар 20. 10:13Венесуэл 24 тонн хүмүүнлэгийн тусламж хүлээн авжээ6 сар 20. 10:11ONECOIN цахим мөнгө гэж юу вэ?6 сар 20. 10:03АНУ, БНХАУ-ын худалдааны ээлжит хэлэлцээ өнөөдөр эхэлнэ6 сар 19. 12:16АНУ Төв Америкийн орнуудад санхүүгийн тусламж үзүүлэхээ зогсооно6 сар 19. 10:56

Биед сахар ихэдсэнийг хэрхэн мэдэх вэ?

/6-р сарын 14/  -  11 цаг 34 минут

Амттай зүйл идэхгүй л бол, хэцүү санагдаж, давчддаг хүмүүс олон байдаг. Үүнийг нэг ёсондоо чихрэнд донтох хэмээн нэрлэж болох юм. Хэт их сахарын хэрэглээ нь эрүүл мэндэд сөрөг нөлөө үзүүлдэг болохыг та хэлүүлэлтгүй сайн мэдэх хэдий ч, үүнээс хэрхэн холдохоо мэдэхгүй бол бидний бэлтгэсэн мэдээлэлд анхаарлаа хандуулаарай. Учир нь зөвхөн танд зориулан, сахарын хэрэглээгээ хэрхэн зогсоох тухай болон биед сахар ихэдсэн үед илрэх шинж тэмдгүүдийг дуулгахаар бэлтгэлээ.
Биед сахар ихэдсэнийг хэрхэн мэдэх вэ?

Биед сахар ихэдсэн үед: толгой эргэх, чих шуугих, нүүр болон биеэр улаан тууралт гарах, шээс ойр ойрхон хүрэх, дотор муухай оргиулах зэрэг шинжүүд илэрдэг. Мөн биеийн дотор эрхтэнд ч мөн сөргөөр нөлөөлдөг билээ.

Сахар юунд хортой вэ?

Юуны өмнө элсэн чихэр буюу сахар яагаад муу болохыг мэдэж авах хэрэгтэй. Таны идэж хэрэглэсэн сахар нь биеийг таргалуулж, дааврын өөрчлөлтөнд оруулах төдийгүй хөгшрөлтийн явцыг түргэсгэж, арьсанд үрчлээс үүсгэдэг байна. Мөн сахар нь донтуулах үйлчилгээтэй тул, улам бүр идэх хүсэл төрүүлдэг. Сануулж хэлэхэд, савласан, лаазалсан бүтээгдэхүүнд ч мөн нуугдсан сахар агуулагддаг гэдгийг бүү мартаарай.

Сахарны биед үзүүлэх сөрөг нөлөө

1. Цусны даралтыг ихэсгэнэ

Хэвийн "азотын исэл" нь цусны судсыг эрүүл, чөлөөтэй байлгадаг. Харин хэт их элсэн чихэр идэж хэрэглэснээр, "азотын исэл"-ийн түвшинг бууруулж, цусны судсыг нарийсгах бөгөөд цусны даралтыг ихэсгэдэг байна. Энэ нь цаашлаад зүрх судасны өвчтэй болгох аюултай юм.

2. Холестрины хэмжээг нэмэгдүүлнэ

Их хэмжээний сахар иддэг хүмүүсийн сайн холестрины түвшин бага, муу холестрины түвшин их байдаг аж. Эдгээр холестрин нь цусны судсыг бөглөрүүлж, зүрхний шигдээс болох аюулыг нэмэгдүүлдэг.

3. Элэгний өвчлөл

Судалгаагаар, сахарыг хэтрүүлэн хэрэглэснээр, элгээ гэмтээж, өвчлүүлэх магадлалтай болохыг тогтоожээ. Энэ нь "инсулин"-ы хэмжээг алдагдуулж, элэгний цирроз өвчтэй болгодог байна. Харин та элгээ эрүүл байлгаж, урт удаан амьдрахыг хүсч байвал, сахарын хэрэглээгээ багасгаарай.

4. Инсулин даавар

Инсулин нь сахарыг цуснаас эс рүү орох боломжийг олгогч, нойр булчирхайд үүсдэг даавар юм. Харин их хэмжээний сахар идэж хэрэглэснээр, хүний бие махбодид инсулин хангалттай хэмжээгээр боловсорч чаддаггүй байна. Ингэснээр сахар нь биеийн эсэд шингэхийн оронд, цусанд хуримтлагддаг бөгөөд цусан дахь сахарын хэмжээ хэт их байх нь зүрх, мэдрэл, бөөрийг гэмтээдэг.

Сахарын хэрэглээгээ хэрхэн бууруулах вэ?

1. Савласан бүтээгдэхүүнийг сайтар судлах

Та дэлгүүрээс савласан бүтээгдэхүүн худалдаж авахдаа, орцыг нь уншиж, сайтар судалж байгаарай. Учир нь лаазалсан, савласан бүтээгдэхүүнд нууц сахар их хэмжээгээр агуулагддаг билээ. Иймд та цагаан болон бор сахар, фруктоз, мальтоз, сорбитол, нишингийн шүүс, эрдэнэшишийн сиропын агууламжтай хүнсийг сонгохоос аль болох татгалзаж, хэрэглээгээ хязгаарлаарай.

2. Хүнсний ногоог сонгож хэрэглэх

Махан хоол идэх бүртээ өдөрт 100-120 гр хүнсний ногоог заавал идэж байх хэрэгтэй. Энэ нь цусан дахь сахарын түвшинг тогтворжуулж, хэт цадахаас сэргийлнэ. Эсвэл та хоол хүнсэндээ нүүрс усаар баялаг шинэхэн жимс, хүнсний ногоо, бор будаа, буурцаг, төрөл бүрийн үр тариа зэрэг зүйлсийг идэх хэрэгтэй. Мөн заримдаа шинэхэн жимс, зөгийн балтай таргийг ууж болно.

3. Сахараас татгалзах

Эхэн үедээ сахар хэрэглэхгүй байх нь маш хэцүү боловч, цаг хугацаа өнгөрөхийн хэрээр таны бие махбодь үүнд дасаж, сахар нэхэхээ болино. Сахараас татгалзсан эхний үеүдэд, ханиад хүрэх, толгой өвдүүлэх, бие илэрхий ядарч сульдах шинжүүд илэрч болно. Энэ нь таны бие шинэ хоол, хэв маягт дасан зохицож буйн илрэл юм. Эдгээр шинж тэмдгүүд багасахгүй бол инсулины эсэргүүцэл болон "гипогликемин" өвчлөл байж болно. Тиймээс та хангалттай хэмжээний уураг, жимс, хүнсний бүтээгдэхүүнийг хэрэглэх хэрэгтэй.

4. Их хэмжээний ус уух

Та өдөрт 3 литр ус уух шаардлагатай. Хэрвээ эрч хүч, энергиэ нөхөхийг хүсвэл, цай ууж болох юм. Ногоон цай нь кафейны өндөр агууламжтай тул, таныг бүхэл өдрийн турш сэргэлэн цовоо байлгах болно.

 

 



АНХААРУУЛГА: Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд uls.mn хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан бөгөөд мөн IP хаяг ил гарсан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү. Хэм хэмжээ зөрчсөн сэтгэгдлийг админ устгах эрхтэй. Холбогдох утас: 91777757

Сэтгэгдэл бичих

ULS.MN © 2019 он. Зохиогчийн эрх хуулиар хамгаалагдсан.